Logo
V případě dotazů zavolejte.
(Po-Pá, 8-17 hod.)
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 1 500,00 Kč a máte dopravu ZDARMA
  • Štítky blogu
Zadej e-mail pro zasílání novinek



  1. Úvod
  2. Blog
  3. Zdravé potraviny a nápoje
  4. Jak se nepřejídat – hlavně v noci

Jak se nepřejídat – hlavně v noci

1. Musíte si uvědomit, že s večerním mlsáním máte problém. Může to být jen důsledek špatných stravovacích návyků, někdo jí z nudy, z náhlého nutkavého hladu, nebo třeba proto, že se celý den odbýval a držel se zkrátka. Výzva číslo jedna – uvědomit si, kdy vaše kroky k lednici ovládají vaše chutě, nikoliv rozum.

2. Zjistěte, jaké jsou vaše spouštěče, proč potřebujete večer jíst. Často lidé jedí, aby uspokojili nebo umlčeli jiné potřeby – ne vždycky to musí být hlad. Co je to u vás?

3. Vsaďte na rutinu. Jestliže se večer přejídáte proto, že přes den nekonzumujete dostatek jídla, tak vám pravidelný příjem živin a spánku pomůže překonat tuto nerovnováhu. Spánek je velmi důležitým faktorem, který ovlivňuje denní příjem a nakonec i vaši váhu. Když si stanovíte konkrétní časy na jídlo i na spaní, oddělíte tyto dvě aktivity konečně od sebe. Může to pomoci.

4. Naplánujte si předem, co budete jíst. Předejdete tak nezdravým svačinkám, nebudete tolik impulzivní v otázce výběru jídla. Rozložíte si jídlo na celý den – hlad tím udržíte na uzdě.

OBJEDNEJTE SI OŘÍŠKY NYNÍ A BUĎTE PŘIPRAVENI NA VEČER

5. Nenoste domů nezdravé jídlo plné cukru a tuků. Jestli víte, že se v noci pravidelně vydáváte na lov, že se setměním začnete kroužit kolem spíže, tak zbystřete. Když nebude nezdravé jídlo na dosah, bude menší pravděpodobnost, že ho budete jíst. Zásobte svou domácnost ovocem, bobulemi, jogurtem či tvarohem – toto jídlo je syté, přesto neudělá tolik škody jako chipsy nebo sladkosti.

6. Zabavte se. Zaměstnáváte se myšlenkami na jídlo, protože se večer nudíte? Najděte si lepší zábavu. Vaše mysl bude zaměstnaná a vy se budete moci v klidu věnovat novému koníčku.

A abychom jen neteoretizovali – při další „přejídací chvilce“ u televize můžete klobásky a tučné sýry vyměnit za následující dobroty.

Noční svačinky po brzké večeři

Horké cereálie nemusíte servírovat jen k snídani. Může to být skvělý způsob, jak zakončit svůj den. Ovesné vločky jsou zdrojem vlákniny, jsou zdravější než studené nebo rafinované produkty. Oves, ječmen a rýže (černá nebo červená) jsou přirozeným zdrojem melatoninu. Zasypejte vločky rozinkami nebo dýňovými semínky a máte vystaráno.

Jogurt obsahuje vápník a řecký jogurt je bohatý také na bílkoviny, zejména kasein. Jogurt si kupujte zásadně bílý, dochutit se dá neslazeným ovocem, třeba jahodami, borůvkami či broskvemi.

Kustovnice jsou sladké ovocné bobule bohaté na antioxidanty. Dají se jíst sušené jako rozinky, nebo je můžete přidat do cereálií. Zobejte sušené plody u seriálu místo chipsů.

Vajíčka jsou všestranná! V lednici můžete skladovat vejce natvrdo, z nichž se dá v případě nouze udělat rychlá pomazánka nebo vajíčkový salát.

Pistácie jsou vynikající ořechy, které obsahují melatonin podporující spánek. Jedna hrst pistácií má cca 160 kalorií a asi 6,5 mg melatoninu (na podporu spánku se obvykle doporučuje 0,5 – 5 mg).

Celozrnné krekry se sýrem představují vyváženou a rychlou večeři, která podporuje stabilní hladinu cukru v krvi.

Možností je mnoho, teď už je to na vás. Napiště nám na Facebooku, jak si v boji s přejídáním vedete ;-) 

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli

Přední značky e-shopu

Kde nás najdete

Revoluční 164
Stráž pod Ralskem, 471 27

Kontakty
PRO ZDRAVÍ A RADOST
Josef Verzich
Josef Verzich
(Po-Pá, 8-17 hod.)
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
 
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.