Logo
Máte-li otázky? Zavolejte.
(Po-Pá, 8-17 hod.)
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 1 500 Kč a máte dopravu ZDARMA
Blog
Káva od A do Z Káva od A do Z
Pokud patříte k příznivcům pití kávy, tak jako miliony lidí na světě, najdete v tomto článku přehled o kávě od A do Z a dozvíte se spoustu zajímavostí... číst celé
Ústní hygiena, to je každodenní péče, jak na to? Ústní hygiena, to je každodenní péče, jak na to?
Čistíme si zuby už od dětství, ale děláme to všichni správně a používáme k čištění zubů vhodné pomocníky? Možná budete překvapeni. číst celé
Zobrazit všechny články
Zadej e-mail pro zasílání novinek



Večeře


Zpravidla posledním jídlem dne by měla být večeře, asi 3 hodiny před spaním. Pokud však chodíme spát později, například až o půlnoci, je vhodné zařadit druhou večeři. Večeře by měla obsahovat především bílkoviny a zeleninu. Pokud nesportujeme a nejsme před večeří po výkonu, vyhněme se většímu množství sacharidů, výjimkou je celozrnné žitné pečivo a knäckebroty. Vhodné bílkoviny jako je maso, ryby, vejce, sýr, mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku, šmakoun, tofu, zelenina, zeleninové polévky. Příjem sacharidů ve formě příloh závisí na energetické potřebě a výdeji energie každého z nás, pokud sportujeme či nikoli. Vhodné přílohy by měli být celozrnné, jako je pečivo, knäckebroty, bulgur, kuskus, jáhly, ale i rýže a pohanka.

 

Ryby

Nejen, že jsou ryby křehkou pochoutkou, ale jsou i velmi zdravé. Největší přínos pro naše zdraví mají tučné ryby, které obsahují velké množství nenasycených mastných kyselin omega-3, oproti omega-6, které jsou více konzumovány ve formě zpracovaných potravin, například rostlinné oleje. Ryby tento deficit pomáhají vyvážit. Dále rybí maso obsahuje vitamíny B, A, D, bílkoviny a minerální látky. Samozřejmě jako u masa, je velmi důležitý zdroj, nejprospěšnější jsou ryby z volné přírody.

 

Šmakoun

Co je to vlastně ten šmakoun, to už jsem někde slyšel? Je to plnohodnotná potravina bez tuků, cholesterolu, lepku, s minimálním, množství sacharidů a s nízkou energií. Základem je vaječný bílek bez chemie. Šmakoun se vyrábí ve formě plátků a s různými příchutěmi na sladko i na slano a s různým kořením. Můžeme konzumovat studený, ale i tepelně upravovat. Třeba jen ohřát, dusit, smažit...Studený je vhodný například do salátů nebo jako přísada do různých jídel, meze se zde opravdu nekladou. Šmakoun jednotlivě

 

Zelenina

Nejzdravější je konzumovat zeleninu v syrovém stavu a měla by tvořit tzv. větší část denního příjmu potravin. Výborné a pro snadnou stravitelnost a vstřebatelnost jsou vhodné zeleninové šťávy. zelenina obsahuje velké množství vitaminů, stopových prvků, minerálních látek, chlorofyl i vlákninu. Tepelná úprava zeleniny je nejzdravější na páře. Zelenina k masu je zdravější variantou přílohy. Příprava již zmíněných zeleninových šťáv je skvělou variantou, jak doplnit potřebné živiny a zároveň dodržet pitný režim.

Přední značky e-shopu

Kde nás najdete

Revoluční 164

Stráž pod Ralskem, 471 27

Kontakty
Zákaznická podpora Josef Verzich
Zákaznická podpora Josef Verzich
(Po-Pá, 8-17 hod.)
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
 
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.