S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

 

VERZICH JOSEF - Pro zdraví a radost - idatabaze.czČaj a káva - idatabaze.cz
IN TIME

KONTAKTY

Poradíme Vám denně
od 8:00 do 20:00 hodin
777 137 206

ZAJÍMAVOSTI A TIPY

arr3INECTO - péče o tělo a vlasyÚžasné přírodní přípravky z kokosového a arganového oleje, které pečují o vaše vlasy a těloPrvním... arr3Káva JardinO kávě Jardin   Káva prodávána pod značkou Jardin v sobě ukrývá ty nejkvalitnější kávové suroviny... arr3Pravda o meduVěděli jste, že med v kombinaci se skořicí má velmi pozitivní účinky?   Směs medu a skořice dokáže... arr3Vůně a kosmetika Durance     Firma Durance se zrodila v Provance a je na první pohled zřejmé, že je věrná Provance ve...

» Večeře
Večeře

Zpravidla posledním jídlem dne by měla být večeře, asi 3 hodiny před spaním. Pokud však chodíme spát později, například až o půlnoci, je vhodné zařadit druhou večeři. Večeře by měla obsahovat především bílkoviny a zeleninu. Pokud nesportujeme a nejsme před večeří po výkonu, vyhněme se většímu množství sacharidů, vyjímkou je celozrnné žitné pečivo a knäckebroty. Vhodné bílkoviny jako je maso, ryby, vejce, sýr, mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku, šmakoun, tofu, zelenina, zeleninové polévky. Příjem sacharidů ve formě příloh závisí na energetické potřebě a výdeji energie každého z nás, pokud sportujeme či nikoli. Vhodné přílohy by měli být celozrnné, jako je pčeivo, knäckebroty, bulgur, kuskus, jáhly, ale i rýže a pohanka.

Ryby

Nejen, že jsou ryby křehkou pochoutkou, ale jsou i velmi zdravé. Největší přínos pro naše zdraví mají tučné ryby, které obsahují velké množství nenasycených mastných kyselin omega-3, oproti omega-6, které jsou více konzumovány ve fomě zpracovaných potravin, například rostlinné oleje. Ryby tento deficit pomáhají vyvážit. Dále rybí maso obsahuje vitamíny B, A, D, bílkoviny a minerální látky. Samozřejmě jako u masa, je velmi důležitý zdroj, nejprospěšnější jsou ryby z volné přírody.

Šmakoun

Co je to vlastně ten šmakoun, to už jsem někde slyšel? Je to plnohodnotná potravina bez tuků, cholesterolu, lepku, s minimálním, možství sacharidů a s nízkou energií. Základem je vaječný bílek bez chemie. Šmakoun se vyrábí ve formě plátků a z různymi příchutěmi na sladko i slano a s různým kořením. Můžeme konzumovat studený, ale i tepelně upravovat. Třeba jen ohřát, dusit, smažit...Studený je vhodný například do salátů nebo jako přísda do různých jídel, meze se zde opravdu nekladou. Šmakoun jednotlivě

Zelenina

Nejzdravější je konzumovat zeleninu v syrovém stavu a měla by tvořit tzv. větší část denního příjmu potravin. Výborné a pro snadnou stravitelnost a vstřebatelnost jsou vhodné zeleninové šťávy. zelenina obsahuje velké množství vitaminů, stopových prvků, minerálních látek, chlorofyl i vlákninu. Tepelná úprava zeleniny je nejzdravější na páře. Zelenina k masu je zdravější variantou přílohy. Příprava již zmíněných zeleninových šťáv je skvělou variantou, jak doplnit potřebné živiny a zárověň dodržet pitný režim.