Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

KONTAKTY

Poradíme Vám každý den
od 8:00 do 20:00 hodin
napište nám
email: info@prozdraviaradost.cz
tel: 777 137 206

ZAJÍMAVOSTI A TIPY

arr3INECTO - péče o tělo a vlasyÚžasné přírodní přípravky z kokosového a arganového oleje, které šetrně pečují o Vaše tělo a... arr3JARDIN - vyjímečně dobrá kávaKáva prodávána pod značkou Jardin v sobě ukrývá ty nejkvalitnější kávové suroviny dovezené z těch...





 

 





O potravinách » Snídaně
Snídaně

Pokud je některá z celodenní konzumace jídla nejdůležitější, je to právě snídaně, ale jen dobře zvolená nám dodá potřebnou energii a látky, které tělo pro fungování během celého dne potřebuje. Tolik známe vločky, kterých je dnes velký výběr a obilné kaše nám dodají vlákninu a energii. Ořechy a ovoce, které může být i sušené, doplní minerální látky, vitaminy a stopové prvky. Kvalitní čokoláda může být také vhodným doplňkem snídaně. Snídaňové směsi můžeme doplnit i o různá semínka a střídmě sladit můžeme medem, sirupem či jinými přírodními sladidly, které neobsahují rafinovaný cukr. O správné volbě potravin vhodných k snídani si napíšeme v dalších rubrikách.

Tip1: Ráno, než si dáme první jídlo, je dobré a osvědčené vypít vodu s citronem a přírodním sirupem. Voda by měla být co nejvíce teplá co sneseme, s kohoutku ji však nepoužijeme, proto studenou smícháme s uvařenou. Půl citronu a osladíme dle libosti. Citron nám pročistí střeva, teplá voda nás ráno nabudí a přírodní sladidlo nám dodá potřebné sacharidy. Po vypití necháme asi 10 minut v těle působit a po té si můžeme připravit snídani. Vypijte každé ráno a za pár dní či týdnů, jak u koho, ucítíte jak se tělu uleví a metabolismus si tak lépe poradí s další celodenní stravou. Navíc je citron zásaditý, i když je na chuť kyselý. O kyselosti nebo dokonce překyselení organismu, si budeme také ještě psát.

Tip2: Necítíte se často ráno po sytější snídani nejlépe? Je dobré před sytější snídaní vypít nejprve zmiňovanou vodu s citronem a místo snídaně čerstvé ovoce. Nám se nejlépe osvědčilo jablko, sytější snídani asi po půl hodině a problémy byli pryč. Pokud je Vám ráno po snídaních těžko, je také dobré omezit nebo zcela vyřadit běžné pečivo, mléčné výrobky, studený ovocný džus z lednice i jiné zvyklosti. Tělo bude opět správně fungovat.

Vločky

Vločky jsou oblíbené a používáme je často. Jednoduchá a rychlá příprava pro příjem vlákniny. Vločky se vyrábí z různých druhů obilovin lisováním zrna. Nejznámější jsou ovesné, ale dnešní trh nabízí i další druhy ze zajímavých obilovin. Pohankové, jahelné, žitné, pšeničné, sójové, rýžové, špaldové, ječné, tefové, amarantové, quinoové a směsi vloček. Vločky jednotlivě

Ovoce a ořechy

Známé a velmi rozšířenou potravinou jsou sušené plody a ořechy. Obsahují stopové prvky, vitamíny, proteiny a důležité kyseliny. K nejznámějším patří především brusinky, meruňky, švestky, ale i ananas, moruše atd... Z ořechů se nejčastěji využívají vlašská jádra, mandle, kešu, para, pistácie, kokos, pekan nebo top jádra makadamu. Sušené ovoce a ořechy

Přírodní sladidla

Osladit si svou kaši nebo snídaňovou směs můžete také zdravě. Už mnoho staletí využíváme med, ale dnešní trh nabízí opravdu mnoho dalších variant jak sladit zdravě. Především přírodními sirupy, které obsahují veškeré prospěšné látky plodiny, ze které je sirup vyroben. Velmi chuťově a vzhledem podobným medu, je sirup z agáve, ale používáme i sirup datlový, javorový, rýžový, kukuřičný a mnoho dalších.

Čokoláda

Čokoláda... Zná ji každý, ovšem ne každý zná tu pravou. Nejznámější jsou čokolády, spíše tzv. pochoutky, které mají s pravou a kvalitní čokoládou společné snad jen to, že obsahují minimální množství kakaa. Čokolády, které však obsahují daleko větší % kakaa, které je ještě k tomu z kvalitních odrůd, obsahují malé množství cukru a jsou zjemňovány kakaovým máslem, jsou právem nazývány Čokoláda.

Semínka

Obsahují především mastné kyseliny, proteiny, vlákninu a jsou výrazným zdrojem stopových prvků a vitamínů. Známý a často využívaný druh semínek je len, slunečnice, dýně, sezam a v poslední době konopné a chia semínko. Můžeme je využít prakticky všude. Studená kuchyně je však nejvíce využívaná, protože při tepelné úpravě semínka ztrácejí prospěšné látky. Semínka

Kaše

Podobně jako vločky jsou využívány kaše. Rozdíl je pouze ve zpracování a výsledném vzhledu a struktuře. Kaše jsou jemnější, a připravují se dnes rychlým způsobem - instantně, kdy za 3 minuty po zalití máme hotovo. Některé vločky se také zpracovávají jako instantní a kaše se dají naopak připravit i z hrubých vloček povařením. Vločky jsou dnes k mání i jemné, např. s klíčky, velmi oblíbené, které jsou po zalití také kašovité. Kaše jednotlivě