S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

 

VERZICH JOSEF - Pro zdraví a radost - idatabaze.czČaj a káva - idatabaze.cz
IN TIME

KONTAKTY

Poradíme Vám denně
od 8:00 do 20:00 hodin
777 137 206

ZAJÍMAVOSTI A TIPY

arr3INECTO - péče o tělo a vlasyÚžasné přírodní přípravky z kokosového a arganového oleje, které pečují o vaše vlasy a těloPrvním... arr3Káva JardinO kávě Jardin   Káva prodávána pod značkou Jardin v sobě ukrývá ty nejkvalitnější kávové suroviny... arr3Pravda o meduVěděli jste, že med v kombinaci se skořicí má velmi pozitivní účinky?   Směs medu a skořice dokáže... arr3Vůně a kosmetika Durance     Firma Durance se zrodila v Provance a je na první pohled zřejmé, že je věrná Provance ve...

» Oběd
Oběd

Dvanáctá, třináctá nebo jedenáctá? Není důležité obědvat přesně ve dvanáct, třináct ani v žádný jiný čas. Důležitý je pravidelný režim, od hodiny kdy vstaneme. Vstáváme-li například v 7:00, snídat bychom měli zhruba do půlhodiny a další časy jídel si již lehce spočítáme, protože již víme, že jíst je správné každé 2-3 hodiny. Vštěpovat  si zvyklosti dokud se pro nás nestanou automatickými činy, které již nebudeme vnímat jako nucený úkol, nýbrž věc, kterou nám naše mysl ve chvíli kdy je čas na jídlo napoví sama. Ano, opravdu toho lze dosáhnout a blížící se čas na jídlo v rozmezí 2-3 hodin skutečně ucítíte klasickým pocitem hladu, tělo si prostě řekne samo. Pravidelností dosáhnete mnohé. K obědu si můžeme dát zeleninu, maso, vývar, sýry, luštěniny, rýži...

Luštěniny

Luštěniny nejsou mnohdy zařazovány do jídelníčku. Důvodem může být jejich dlouhá příprava, dnes však existují varianty s velmi krátkou dobou přípravy jako je například červená čočka nebo různé předvařené luštěniny. Luštěniny jsou velmi zdravé, proto je pravidelně zařazujme do jídelníčku. Dodají nám potřebné proteiny, minerální látky, stopové prvky, vitaminy, mají vysoký obsah rozpustné vlákniny a sacharidů a nízký obsah tuku. Z luštěnin lze připravit přílohu, mohou být součástí salátů, na pomazánky... Luštěniny jednotlivě

Vývar

Polévka je grunt a stále to platí, ovšem opět bychom měli dobře vybírat z čeho vývar připravíme. Pokud chceme vývar zeleninový, použijeme zeleninu z dobrých zdrojů, zbavíme případných pesticidů a příprava může začít. To samé platí pro vývary z masa. Někteří si před hlavním chodem k obědu dají rádi polévku, ale polévka může být i samotným jídlem například s kvalitním pečivem. Nejčastější jsou vývary z kořenové zeleniny, hovězího a kuřecího masa. Do vývaru můžeme přidat těstoviny z kvalitních celozrnných obilovin nebo rýži. Polévky jednotlivě

Maso

Jíst či nejíst maso? Otázek kolem konzumace masa je monoho.  Zkráceně řečeno, maso jíst ano, ale pokud možno s ekofarem nebo regionálních chovatelů, které tímto i podpoříme. Kvalita masa je velmi důležitá, ale to neznamená, že je vhodné maso konzumovat denně ve větším množství nebo dokonce několikrát za den. Dení rozumná dávka je asi 100 g, vyšší pravidelná konzumace má negativní vliv. Maso je zdrojem bílkovin a dokonale využitelného dusíku, vitaminů, některých stopových prvků B, A, E, D, omega-3-mastné kyseliny.